Případová studie ATRIUM.cz
ATRIUM je stavební společnost, zaměřujeme se především na dřevostavby a nízkoenergetické domy. V České republice působí od roku 1993, patří mezi první průkopníky montovaných dřevostaveb u nás. ATRIUM dbá především na vysokou kvalitu domů, staví podle nejmodernějších technologií, má vlastí patentované postupy a celou řadu odborných ocenění a certifikátů.
Před a po testování
Redesign
Stránky bylo potřeba zmodernizovat a přizpůsobit očekávání dnešních uživatelů.
Optimalizace konverzní trasy
Mnoho uživatelů totiž ze stránek uteklo, aniž by si nechali zaslat katalog domů, vyplnili některý formulář a podobně.
Podpora brandu
ATRIUM se chtělo prezentovat jako důvěryhodný zdroj informací i lidem, kteří už dům měli nebo o stavbě zatím neuvažovali.
Podklady pro tvorbu nového webu
Řešili jsme, jaké prvky použít, jak postavit strukturu nebo jak otextovat konverzní prvky.
Složení testerů
Do cílových skupin patří ženy a muži bez rozdílu ve věkovém rozmezí 27 - 40 let. Definovali jsme cílové skupiny uživatelů podle požadavku, se kterým uživatel na webové stránky přichází:
- chci dřevostavbu
- chci dům, ale nevím, zda dřevostavbu nebo cihlu
- chci informace, ale stavbu zatím nezvažuji
Rozhodující cílové skupiny jsou první dvě, u nich je cílem konverze, čili zaslání poptávky. Se třetí skupinou mají webové stránky spíše budovat vztah a nabízet jim relevantní informace.
Koho přesně jsme na testování pozvali?
Marie
27 let, láká ji ekologické bydlení, ale o stavbě zatím neuvažovalaJaroslav
35 let, rád by v budoucnu měl dřevěný domekLucie
26 let, plánuje stavět rodinný dům, dává přednost cihlovému domuIveta
33 let, minulý rok stavěla rodinný důmJiří
33 let, před rokem rekonstruovalJan
27 let, hledá informace, rád by stavěl za 5 letJakých výsledků jsme dosáhli?
65
odeslaných katalogů měsíčně
35%
uživatelů se vrací
154 %
nárůst telefonátů na infolinku
52 %
nárůst průměrné doby trvání návštěvy
Naše závěry
Zásadní je přehlednost
Uživatelé musejí být schopní informace najít rychle. To platí především v katalogu domů, kde probíhá většina konverzí.
Na úvodní stránce musí být mainstreamový dům
Moderní budova uživatele odradila.
Stránky musejí garantovat kvalitu
Kvalita stavby je pro všechny testery shodně nejvýznamnějším kritérium pro výběr dodavatele.
Zobrazit cenu domů
Všichni testeři chtějí vidět cenu, protože na stavbu mají předem připravený orientační rozpočet.
Zvolit přátelský tón komunikace
Výběr domu pro rodinu je pro ně velmi osobní rozhodnutí, a chtějí partnera, který to bude respektovat.
Fotografie prodávají dům
Ale musí se jednat o reálné fotografie. Testeři shodně odmítali 3D modely jako nerealistické a dávali v katalogu přednost domům s reálnou fotografií.